2007-01-18

حسبه صعبه اوى


على قد ما بنحب اوى

على قد ما بننجرح اوى

ودور يا زمن وخدنا فى دايرتك

63 Comments:

Blogger مـحـمـد مـفـيـد said...

مش صعبه ولا حاجه
لازم نحب ولازم ننجرح علشان نتعلم ونعرف الصح من الغلط
ايمن انت انسان جميل وشكرا لمتابعتك لي ايها الرائع

January 18, 2007 at 1:47:00 PM GMT+2  
Blogger كلبوزة لكن سمباتيك said...

يا سيدي لبس الراجل ده حاجة الجو برد
حرام عليك انت معندكش اخوات صبيان
:)
الجرح بيخف
و بيزيدك صلابة

ارمي ورا ضهرك

January 18, 2007 at 4:23:00 PM GMT+2  
Blogger Amr Ahmed said...

ليس القوي من اذا تلقي ضربة لم يسقط

لكن القوي الذي اذا تلقي ضربة يعرف كيف ينهض

كلنا لازم ننجرح
لكن لازم نواجه

January 18, 2007 at 5:19:00 PM GMT+2  
Blogger يا مراكبي said...

مش دايما ده بيحصل .. لكنه أحيانا بيحصل

ولو حصل .. فالدنيا هتستمر سواء رضيت ولا لأ .. المهم تعرف إزاي ترجع تعيش وتقوم من تاني .. وإلا مالهاش لازمة الحياة

تحياتي

January 18, 2007 at 10:30:00 PM GMT+2  
Blogger Carmen said...

يمكن اللى بيحب قوى...بينجرح قوى جرح كبير بحجم حبه ده


على قد ماالجرح ده بيزيده قوة وصلابة بنفس حجمه

January 19, 2007 at 12:40:00 AM GMT+2  
Blogger أسوور said...

آه والله عندك حق

على قد ما بنحب على قد ما بننجرح

وكل ما يبقى الحب كبير كل ما بيكون الجرح أعمق

January 19, 2007 at 1:24:00 AM GMT+2  
Blogger Tamer Nabil Moussa said...

انا مش شايف انة شرط لما نحب اوىىى نجرح اوىىى

ولية ما نقول ان الانسان لما يحب بصدق ويتحب بصدق

بيكون انسان فى الكون

تحياتى

January 19, 2007 at 1:15:00 PM GMT+2  
Blogger No Fear said...

السلام عليكم
شكرا لمرورك عندي
أنا مش عارف أقول أية علي البوست ده بس عادي هي دي متعة الحياة
بالتوفيق دايما و تتخطي الجرح اللي أنت فيه
سلام

January 19, 2007 at 2:28:00 PM GMT+2  
Blogger No Fear said...

معلش هأوجع دماغك
أكيد يشرفني نكون صحاب
سلام

January 19, 2007 at 2:29:00 PM GMT+2  
Blogger L M A R said...

بداية مساء الخير raspoutine
ودي اول زيارة ليا في مدونتك
حلوة البساطة اوى
ودور يازمن


تحياتى
raspoutine


.العَبدِالرَحَمن

January 19, 2007 at 5:15:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

انا متشكر اوى يا احلى بلوجريه بس الكل فهمنى غلط هوا انا عشان بتكلم عن الجرح يبقى لازم اكون انا المجروح وليه مكنش انا اللى جرحت ايوة انا اللى جرحت جرحت ناس كتير

ربنا يسامحنى

January 19, 2007 at 6:18:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

محمد مفيد
انت اللى انسان اجمل يا محمد وفعلا لازم نتعلم من الصح ومن الغلط ونحاول منغلطش ومنجرش اعز الناس




.......................
sampateekaaaaaaa

انا معنديش اخوات صبيان
انا فعلا رميت كل حاجه ورا ضهرى لدرجه انى عايز ارجع بالكرسى لورا مش عارف من كتر اللى وراه من كدب وغش وخداع والم وحب وكره واشتياق وحنين وانين
تصدقى تنفع اغنيه انين وحنين

شكرا لزيارتك ومنجلكيش فى حاجه وحشه

January 19, 2007 at 6:24:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

amr
الضربه اللى مبتموتش ممكن تقوى لكن ده ميمنعش انها بتوجع اوى والمشكله فى الوجع


....................

شهروزة الجميله

وعليكم السلام
انا يا ستى راسبوتين المتربى ابن الناس الكويسه
خطوه عزيزة

January 19, 2007 at 6:27:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

يااااااااااا مراكبى

والله نفسى اركب مركب بس اعمل ايه يا عمنا بخاف البحر

شكرا للنصيحه الغاليه
نورت المدونه



.................

كارمن
التغلب على الجراح من سمات الاقوياء واحنا دلوقتى فى زمن الوحوش والناس مبيرحموش على رأى الاغنيه
واللى معهوش ميلزموش


ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟

January 19, 2007 at 6:31:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

الغاليه الاستاذه ياسمين
قد ايه انا فرحان انى بس قريت اسمك عندى ده شرف ليا والله يا استاذه
معلش كان نفسى تيجى فى ظروف احسن من كده

اشكرك

January 19, 2007 at 6:32:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

تامر
كنت مستنيك والله وشكرا لمتابعتك ليا


............
no fear

يشرفنى انى اكون صديق ليك وتحياتى


............

العبد الرحمن
لاء ممكن تكون دى اول زياره ليك هنا لكن انت زورتنى فى المدونه القديمه اللى باظت

وعلى العموم شكرا ليك ولزيارتك الغاليه

January 19, 2007 at 6:37:00 PM GMT+2  
Blogger bagabigo said...

كلنا بننجرح بس مش كلنا بندور مع الزمان فى دايرته لازم تتعلم تتقاوم و تدافع عن نفسك حتى لو انجحت اكثر حاول تخلى الزمن هو اللى يدور فى دايرتك

January 20, 2007 at 11:13:00 AM GMT+2  
Blogger kareem azmy said...

اشكرك على تشريفك لى مدونتى و تعلقك هناك

و قررت زيارة مدونتك
و فوجئت انى لديك في قائمة الاصدقاء
اشكرك

اما بخصوص البوست ده
فعندك حق لما بنحب قوي بننجرح قوى
بس عاوز اقولك حاجة

اكيد بنتعلم من تجاربنا دي
و اسال مجرب

صديقك
كريم

January 20, 2007 at 11:49:00 AM GMT+2  
Blogger ساعه الغروب said...

يا ريت الزمان يسمع ويدور بسرعه اكتر وقت الجراح بس كان نفسنا كمان يدور بسرعه اقل وقت الافراح

شكرا لزيارتك مدونتى وبجد تشرفت جدا بالزياره وارجو تكرارها


شكرا ليك

January 20, 2007 at 12:45:00 PM GMT+2  
Blogger saso said...

يعني اعرف بالصدفة من كومينت انك ايمن وغيرت البلوج وانا باجي هنا زي اصلا وباكتب كومينت ومعرفش ان أيمن دة هوا أيمن دة
شكلي وحش اوي
ماعلينا ابقي قول بقي


سؤال فني..هوا انت اول حد عمل كومينت في البوست الاول ولا دي تهيؤات؟

January 20, 2007 at 2:57:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

بجابيجو

اكيد مش كل الناس بدور مع الزمن فى ناس الزمن بيدور معاها
بس انا مرتاح كده وعايز ادور ويا الزمن

January 20, 2007 at 4:03:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

كريم
اهلا بيك صديق جديد للرسبوتين

من غير ما اسأل مفيش حد بيتعلم من تجاربه الا قليل اوى
لان التجارب كل يوم بتتغير يعنى جرح الحبيب زمان غير جرحه دلوقتى
بمعنى ان الواحد كان زمان ممكن ينجرح بكلمه بنظره عتاب اما دلوقتى لاء ممكن تنجرح بأله حااااااااااااده
ههههههههه
اوعى وشك

January 20, 2007 at 4:06:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

ساعه الغروب
انا كان ليا واحده عزيزه عليا اوى كنا بنخلى الزمان هو اللى يدور حوالينا واحنا زى ما احنا
بس خلاص الكلام ده ايام الهلس
اصل احنا كنا بتوع كوبايه

وعندك حق الزمن بيجرى وقت الفرح وفى الحزن بيفضل قاعد ومربع


شكرا لزيارتى

January 20, 2007 at 4:09:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

ساسو
لا وحش ولا حاجه هوا انا شوفت شكلك اساسا وبعدين البيت بيتك هنا وهنا واحد بس التانى تقريبا انبوبه البوتجاز فرقعت فيه وعشان كده اشتغلت بده

وبعدين فين السوأل الفنى
انا مش شايف اى فنى ولا حاجه
ايوة انا اللى علقت عندى فى اول بوست
على اساس انى بغنى وارد على نفسى


ارجو يكون ردى اجابه وافاده على سوأل الفنى يا ساسو
بقولك ابقى سلميلى على شيرى اوى

January 20, 2007 at 4:12:00 PM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

سلام عليكم
انا اول مرة اشوف البلوج ده كان بتاع ايمن وحلو قوى علىفكرة بس انا ماليش فيهم ياخسارة .
انا كنت هاقولك حاجة واحده ومن غير زعل
(ياابن ادم افعل كما شئت فكما تدين تدان)
انت جرحت يمكن الى جرحته ده مالوش ذنب فى جرحك او له ذنب انت الى هاتتعذب بجرحه مش هو

January 20, 2007 at 5:21:00 PM GMT+2  
Blogger micheal mohsen said...

كلامك مضبوط بس المهم الواحد يكون عندة القدرة علي القيام من أي كبوة و يتعلم من أخطائة

January 20, 2007 at 5:30:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

الغاليه اوى هبه الازهرى
مرحبا بيكى فى مدونتنا المتواضعه
وزورينا تجدى ما يسرك
هدفنا ارضاء العميل
انتم فى الصداره ونحن فى المقدمه


حديد عز الدخيله


................................

مايكل محسن

شكرا ليك ولنصيحتك الغاليه ومرحبا بيك صديق للراسبوتين

January 20, 2007 at 6:11:00 PM GMT+2  
Blogger Malk Almasria said...

بداية
مساء الخير

الف شكر على زيارتك مدونتى المتواضعة
وارجوان تكون بعودة

اكيد احنا على قد مابنحب قوى بننجرح قوى وعارف لية لان الجرح جيه من اغلى الاحباب وهو ده اللى بيألم

تحياتى

ملك المصرية

January 20, 2007 at 7:00:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

ملك
فرحت اوى لما لقيت تعليقك
وكل جرح ليه وقت بيداوى فيه وبيطيب كل حاجه ليها وقتها اللى محددو ربنا
ومنجلكيش فى حاجه وحشه يا ست الكل


اشكرك

January 20, 2007 at 7:16:00 PM GMT+2  
Blogger hosnysoliman said...

الابن العزيز يامن طيب ادينى خبر..فجاءة كده وكل ما افتج البلوج القديم بتاعك القيه مافيش زى حفصه قلت دى شوطه الظاهر فى البلوجات ..سيدى يامن بكرة الايام تمر وتبقى تتفتكر الايام دى..وتزعل على كل حاجه زعلت عليها لان الخيرة فيما اختار الله..بكره تروق وتحلى وواضح انك انسان كويس والريم لا يضام

January 20, 2007 at 7:45:00 PM GMT+2  
Blogger علي الالفي said...

فعلا يا سيدي
اماال انا مقاطع ليه
و عندي ليك نصيحة بايخة قوي بس حقيقية
عايز تحب حب نفسك
و محدش يقدر يغلطك

January 20, 2007 at 7:55:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

بابا حسنى
معلش يا والدى العزبز نسيت اقولك والله معلش الظروف النفسيه والصحيه كانت مش متظبطه
ربنا يخليك لينا يا والدى العزيز
ومتشكر لزيارتك






.........................


على الالفى

حبيبى شكرا يا صاحبى على النصيحه البايخه دى وصدقنى انا هعمل بيها
شوفت انا بحبك ازاى

اشكرك يا صديقى

January 20, 2007 at 7:59:00 PM GMT+2  
Blogger كلبوزة لكن سمباتيك said...

اه انت بقى بتتبع مبدأ حب البت تكرفك اكرف البت تحبك
ههههه
تصدق هو ده اللي ماشي اليومين دول

انزل بالجديد

January 20, 2007 at 8:34:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

سمباتيك
انا معرفش المبدأ ده ومعرفش امشى بيه لانه مش على مقاسى ولا على قد ذوقى
الحب مش مجرد حاله
الحب الحياه من غيره تبقى استحاله


وهانزل بالجديد يا قمر انتى يا سمباتيك

January 20, 2007 at 8:43:00 PM GMT+2  
Blogger قصاقيص said...

وأحيانا بيكون الجرح أكبر لما نكتشف في النهاية اننا ماحبيناش
فكرة جميلة للبوست
انت حساس اوى

January 20, 2007 at 9:12:00 PM GMT+2  
Blogger Carmen said...

اولا مبروك عالمدونة الجديدة يا أيمن


ثانيا انا برضة من رايى ان الشاطر هو اللى يقدر انه يتغلب على جرحه ويقوم منه اقوى

ويستمر فى حياته بعد كده


ولا ايه

January 20, 2007 at 10:31:00 PM GMT+2  
Blogger tota said...

راسبوتين


صحيح عندما تحب فانت تعطى وتعطى بسخاء ويؤلمك جدا الجرح اكثر لكن الاحساس بالالم هو الذى يجعلنا ندرك لذه الاحساس الجميل فلولا المتناقضات ما عرفنا طعم الاشياء
تحياتى

January 20, 2007 at 11:09:00 PM GMT+2  
Blogger ذو النون المصري said...

كلماتك سهله و خفيفه و ممكن تتفهم بسهوله
انا سعدت جدا ان مدونتي علي قائمة مدوناتك و عرفت ده بالصدفه
لك تحياتي

January 21, 2007 at 12:12:00 AM GMT+2  
Blogger ذو النون المصري said...

علي فكره الصوره اعجبتني جدا فقمت بحفظها عندي

January 21, 2007 at 12:12:00 AM GMT+2  
Blogger admelmasry said...

اهلا يا فنان
المدونة الاسبير دي بصراحه طلعت بسبع فوايد بصراحه مش عارف ايه هما السبع


علي فكرة حسبتك دي معقدة قوي قوي


هي الدنيا عجوزة
ولا بنت بضفاير
ياسيدي .. الدنيا جوزة
بتخلي العقل طاير



فكرت مرة احب الدنيا
ضربتني علي دماغي بالنبوت
قلتلها خلاص هكرهك
ضربتني تاني بالشلوت
قولت لها طب اعمل ايه
قالت روح طق وموت





تحياتي ليك يا فنان

January 21, 2007 at 2:18:00 AM GMT+2  
Blogger el2ahwagi said...

Akhhhh...!!!

enta geet 3al gar7... !!!
lel2asaf ... kalamk sa7ee7 ...
kalamak garee7..!!!

January 21, 2007 at 3:17:00 AM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

قصاقيص
متشكر اوى على الزياره دى لكن عايز اقول حاجه
ممكن يكون الجرح اكبر بكتير لما نتأكد من اننا بجد حبينا واتحبينا وعشنا فى الحب

شكرا ليكى وخطوة عزيزة

January 21, 2007 at 6:55:00 AM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

كارمن
الله يباركلك
وهى مش جديده اوى يعنى

ايوة يا ستى الشاطر اللى يقدر يقوم
لكن للاسف الشاااااااااااطر بقى

شكرا ليكى ولنصيحتك

January 21, 2007 at 6:57:00 AM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

توتا
كفايه علينا احساس يلالم بقى
هوا هنفضل طول عمرنا نحس بألم ونفول الله ده طعمه حلو اوى

وبعدين كفايه الم العمليه اللى هعملها قريب ابقينى زورينى او ابعتيلى ورده بس تكون حمرا

January 21, 2007 at 6:59:00 AM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

ذو النون المصرى

نهارك سعيد الساعه الان السابع صباحا وانا اليوم اجازة
ولازم تكون مدونتك فى قاتمتى هو انت شويه
وبعدين اتفضل اى صورة انت عايزها يا راجل المدونه مدونتك
بس وانت خارج هتلاقى صندوق خسب صغير ابقى سيب فيه اى حاجه لزوم مصاريف العمليه وبتاع

اشكرك يا صاحبى

January 21, 2007 at 7:02:00 AM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

اااااااااادم
اهلا يا حبيبى
انت كنت فين انا قولت انت نسيت حبيبك
بقولك سيبك من الكلام ده كله اناعايزك توضبلنا قعده فرفشه وهلس حاكم انا الالوان عندى عايزة تتظبط

صباح المزااااااااج العالى

January 21, 2007 at 7:05:00 AM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

القهوجى

ايوة يا سيدى كلام جارح وكلام بيوجع

هاتلى واحد شاى بقى سكر بره




او جوة مبقتش تفرق


بس انا عايز الكوبايه تكون صغيره ومش مليانه على الاخر

January 21, 2007 at 7:06:00 AM GMT+2  
Anonymous Anonymous said...

أولا تحياتي
ثانيا هانصحك نصيحة راجل عجوز قالهالي من سنين
قال إيه
خليك زي القطط تلحس الجرح وتدور على فار تفش فيه غلها
قلت له .. طيب وإيه ذنب الفار؟
قالي
دي سنة الكون والحياة .. ناس تجرح وناس تنجرح واللي النهارده جرح بكره بيجرح وآهي دنيا

تصدق الفلسفة الفيراني دي صحيحه لو تأملتها

أرق تحياتي

January 21, 2007 at 7:07:00 AM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

ابن بهيه
انا عملت كده ومستريحتش ماهو اللى انا فيه ده لانى جارح مش مجروح
ولو انا مجروح يبقى انا اللى جرحت نفسى
صاحبك العجوز ده لسه عايش ولا فيه قط كله


اكيد اتاكل من زمان لان فلسفته دى غلط كبير والكبر منها انى انا اطبقها تانى
لايا عم خلى الفران تعيش لحالها ماهو انا بكره سنانى تقع واعجز واصغر فار هيبهدلنى



شكرا لزيارتك
وياريت تتكرر تانى
بس انسى والنبى موضوع الفيران ده

January 21, 2007 at 7:13:00 AM GMT+2  
Blogger محمد عبد الغفار said...

بسيطه اوى اوى اوى ، متحبش وريح نفسك

January 21, 2007 at 9:14:00 AM GMT+2  
Blogger mariam said...

الجمله دى حلوه و معبره فعلا
عجبتنى من ساعة ما سمعتها فى فيلم احلام عمرنا
تحياتى

January 21, 2007 at 12:49:00 PM GMT+2  
Blogger sara86 said...

فعلا كل ما كان الحب كبير
كل ما يكون الجرح كبير

جايه فى وقتها
تحياتى ليك
وشكرا على زيارتك لمدونتى

January 22, 2007 at 6:51:00 AM GMT+2  
Blogger LAMIA MAHMOUD said...

بس الجروح بتروح والقلب لو مجروح حيحن من تاني

January 22, 2007 at 8:44:00 AM GMT+2  
Blogger MAKSOFA said...

للأسف دي الحقيقه المره

January 22, 2007 at 11:53:00 AM GMT+2  
Blogger شهيدة said...

سلام يا راسبوتين
أول مرة ادخل الى مدونتك وأعلق فيها
أود أولا أن أشكرك لزيادة مدونتي في لائحة المدونات عندك وثانيا لتعليقك على موضوعي الأخير
أما بالنسبة لموضوعك أعتقد ان كل الحياة هكذا فيها عذاب وجراح وليس فقط الحب ولكن لعل هذا سر جمال الحياة وسحرها
ولا ايه رأيك؟

January 22, 2007 at 2:17:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

محمد باشا عبد الغفار



بسيطه اوى
طيب تقدر تعملها ؟؟؟؟؟؟؟؟

January 22, 2007 at 4:05:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

mano
فعلا جميله ومعبره انا كمان عجبتنى بس انا مشفتش الفيلم وكده هتخلينى اشوفو
تحياتى

January 22, 2007 at 4:07:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

sara

اهلا بيكى
وكويس انها جت فى وقتها
المجروحين كتير اوى

شكرا لزيارتك



..................


لمياء محمود


بجد سعيد بمرورك
وكل عام وانتى بخير

ايوة ممكن يحن من تانى وممكن مينساش اساسا لكن انه يرجع تانى


اهى دى اللى صعبه اوى
للجارح والمجروح
الجارح عشان هيدور على شخص تانى يمثل عليه وممكن يجرحه اصل الجرح ده هوايه

والجروح صعب انه يرجع لانه مش عايز ينجرح تانى
بس ممكن يحب فى صمت

January 22, 2007 at 4:13:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

مكسوفه

اهلا بيكى
انا مبسوط انك موافقانى الرأى


بشكرك

January 22, 2007 at 4:15:00 PM GMT+2  
Blogger raspoutine said...

شهيدة


العفو
وثانيا انا لىا الشرف انى اضيفك عندى

بس ثالثا
انا مش موافقك الرأى
عمر ما كان سر جمال الحياه الجراح
والعذاب
لاءن الحياه ليها سر جمال تانى اكبر وارقى من كده بكتير الحياه ضحكت طفل صغير وهو لسه صاحى من النوم الحياه ابتسامه من انسان بيحبك بيعبر بيها عن شكره ليكى واهتمامك بيه الحياه حلوة بس لو كنا عايزنها تبقى حلوة




ولا ايه؟؟؟

January 22, 2007 at 4:20:00 PM GMT+2  
Blogger أخف دم said...

إيه الجمال ده يا عم؟ رغم ان الكلام ممكن تعده على صوابع إيدك فى البوست ده بس والله ممتع وفعلا وصل للجميع .. ربنا معاك..
بس افرط إيدك فى البوستات كده يا راجل..انت دافع حاجة من جيبك؟
ههههههههههه

January 22, 2007 at 10:39:00 PM GMT+2  
Blogger Haitham Abu Akrab said...


على قد ما بنحب اوى


على قد ما بننجرح اوى


واضح انك بتحفظ سيناريوهات افلام

الجمله جامده جدا
بس مصطفي شعبان خربها

بس الحمد لله انها طلعت منك ف الجون

January 25, 2007 at 4:46:00 PM GMT+2  
Blogger محمد عبد الغفار said...

أعمل ابوها ، انت متعرفنيش

January 27, 2007 at 1:28:00 PM GMT+2  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home